reklama

Máme biologickú liečbu rakoviny

Rakovina bola dlhú dobu veľký problém a nádej prežiť bola prakticky nulová. To sa však zmenilo, dnes vieme liečiť rôzne typy rakoviny, a to biologickou liečbou. Mali by sme si však povedať, v čom biologická liečba spočíva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pri Bechterejevovej chorobe, ktorá postihuje stavce chrbtice (chrbtica tuhne), dochádza k uvoľňovaniu Tumor Nekrose Faktora (TNF alfa a beta). Je predpoklad, ze pre všetky orgány v ľudskom tele existuje vlastné TNF (stav asi až po roku 2007). Táto substancia z radu cytokínov (strašne rad by som vedel, čo to slovo znamená, menej ma zaujíma, čo to cytokíny vlastne sú, biológia ma neaujímala ani na základnej škole a na gymnáziu z nej pre mňa bol úhlavný nepriateľ) spôsobuje odumieranie rakovinových buniek. TNF alfa a beta objavil biológ, pracujúci na University of NY. Ešte pred štyrmi rokmi bolo jeho meno ako jediné spájané s TNF alfa a beta, dnes už autora tejto informácie google zaryto tají. Biologická liečba rakoviny by teda spočívala v takomto vyvolaní Morbus Bechterev. Ako som spomínal v jednom z predchádajúcich článkov, mozo? by sme mohli funkčne rozdeliť na predné (vonkajšie) a zadné (interné) vnímanie so spracovaním vstrede. Bolestivosť pri Morbus Bechterev spočíva v časti mozgu, ktorá je za interným vnímaním vertikálne pri najzadnejšej strane mozgu. Po nemecky sa jej povie "Hirnrinde". Vzhľadom na to, že celé gymnázium som na biológii (odkedy mi to napadlo), trénoval písanie ľavou rukou, neviem, ako sa to povie v slovenskom jazyku. Keď je Hirnrinde dostatočne izolovaná, prestupy medzi ňou a prednými časťami mozgu obyčajne spôsobia bolesti v krížoch. Toľko k základnému TNF. Podľa jednotlivých orgánov môžeme podobnú bolestivosť vyvolať aj v iných častiach tela, ale to zatiaľ nemáme rozpracované. Mohol by stačiť aj tento TNF, aj ked, dalo by sa mu veľa vyčítať, čo sa týka špecifickosti. Na Slovensku sme takto liečili zo známych ľudí Milana Lasicu, baleťáka Mária Radačovského, Viliama Vetešku (ktorý to neprežil, kvôli tomu, že rakovina mozgu je špecifický prípad-strašne mi pripomína Ivana Harmana) alebo Michala Dočolomanského, ale vtedy bolo TNF z psychologického hľadiska iba v začiatkoch a nemali sme liečbu zameranú na pľúca. Biologickú liečbu rakoviny dosť spoľahlivo neguje prijímanie návyk. látok ako alkohol alebo cigarety, ktoré pôsobia na mozog. V USA sa týmto spôsobom lieči(l) Michael Douglas, Patrick Swayze a už druhýkrát Steve Jobs. Liečba rakoviny je napriek tomu rozpracovaná do výrazných detailov, máme terapiu od zdržania sa konania, cez klasický Bechterejevovu chorobu až po simulovanie kŕčov zomierania na rakovinu, komu by nestačilo ani to. Sú to fakt silné kŕče a najhoršie na nich je, že si človek myslí, že ich môže ovládať. Súvisia so "skratom" v centrálnom pozdĺžnom zriedení mozgu a mohli by mať do činenia s nedostatkom dopamínu, pretože sa prejavujú večer. Toto vzniklo v rozmedzí rokov 2007 až 2009, najprv ako klebietka, časom ako overená informácia vrátane implementácie, na ktorej výrazne spolupracoval tím okolo lietajúcej profesorky pani doc. Szarkovej, ktorú ja poznám z Ekonomickej univerzity. Bez jej manažérskych schopností a dôvery by som sa sám nikdy nedostal z fázy nápadu, cez testovanie až po štandardizáciu. Pani docentka nielenže moje maily hneď nevymazala, ale dokonca aj pozháňala ľudí, ktorí zmýšľajú rovnako ako ja, aby prípadná implementácia šla rýchlejšie. V každom prípade, niet nad tímovú prácu.

Ján Troják

Ján Troják

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nehovorím pravdu ani vtedy, keď chcem klamať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu