reklama

Optimalizácia IQ

Pozeral som časť Pod lampou, kde boli  mentálne postihnutí. Bola tam okrem ďalších aj Miška Jarjabková, dcéra rovnopriezviskovej moderátorky z detských relácií. Všimol som si na nej, že potrebuje veľa kontaktu so svojou mamou a potom mechanicky niečo urobí a vyžaduje si ďalší podnet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podľa mňa je centrum efektivity je pri niektorých mentálne postihnutých niekde v časti osobnosti, kde sa ukladajú „samozrejmé“ súčasti osobnosti ako ráno sa obliecť, umyť si ešte polospiaci tvár a prípadne aj zuby... Keď psychológ hovorí o osobnosti, má na mysli zrejme zoskupenie všetkých „zložiek osobnosti“ okolo centra efektivity, ktoré je niekde v analyticko mozgu. Predtým som bol presvedčený, že so niekde vzadu a odtiaľ používam ďalšie možnosti mozgu. Teraz nemám pocit , že bysom bol niekde vzadu. A práve títo s uvedeným mentálnym postihnutím majú centrum mozgu niekde tam, kde sa vykonávajú automatické veci a odtiaľ vychádza ich vnímanie sveta. Skrátka veci neprechádzajú cez analýzu, aby sa vytriedili a zapamätali iba tie, ktoré sú už overené, ale na tento automatický a stabilný mozog narazí celá dávka informácií. Pretože do osobnosti si dáte len to, čo má na vás najväčší vplyv a tento mozog je o niečo menej plastický aspoň u človeka bez psychózy (narážam na genetické
predpoklady, na ktoré som v časti o alzheimerovej chorobe zabudol), zapamätáte si málo užitočných informácií. Nasimulovať to môžete napríklad takto: Keď čítate nejakú odbornú knihu, mohli by ste skúsiť pri tom chodiť. (Najprv by ste sa však mali naučiť chodiť po miestnosti len tak, bez toho, ze by ste nato museli myslieť.) Ked budete čítať logicky atraktívnejšie pasáže, budete musieť spomaliť, naopak pri nudných pasážach, ktoré sa dajú len tak preletieť, sa dá zrýchliť. Aj chodenie je v týchto primárnejších častiach mozgu a nebudete môcť aj „myslieť“ aj chodiť. Títo psychotickí mentálne postihnutí, neviem prečo, ale „nemyslia“.
Keď by som sa snažil s tým niečo robiť, asi by som ich vyzval, aby prišli na nejakú logickú súvislosť, napr. čo im mama doniesla z obchodu. Zrejme by som sa snažil vypracovať postup, aby sa snažili uhádnuť stále zložitejšie veci s tým, že finálnym štádiom by mala byť situácia, keď sa dokážu zahrať hru: na púšti je mŕtvy nahý muž so zápalkou v ruke. Čo sa stalo? Sú len odpovede áno, nie a nedá sa povedať. Dvaja muži cestovali v balóne nad púšťou, kedže balón už mohol len klesať, lebo im došlo palivo, postupne vyhadzovali všetky veci von. Keď už nebolo čo vyhodiť, ani oblečenie, ťahali zápalku. Kto prehral, „letel“. Keď by prešli na prchavú analýzu, niečo podobné ako expanzia pri schizofrénii, neviem síce, čo by som robil, ale v prípade, že by začali „byť zlí“, je to podľa mňa náznak, že už nechcú preberať to, čo sa im povie, do ich
„osobnosti“ a nezlomil by som ich odpor. Snažil by som sa oslovovať ich analytický mozog, skrátka hovoriť s nimi ako s rovnocennejšími. Asi by som napísal blbosť, keby som napísal na vyššej úrovni, lebo to by predpokladalo, “vzájomne defenzívny vzťah”, teda stiahnutie sa do psychózy.
Možno sú to len deti, ktoré v detstve nikdy nedostali na zadok. Rozhodne by som nechcel,aby rozmýšľali, teda spraváli sa tak, ako najlepšie vedia, teda overeným spôsobom.
Schizofrenici zrejme expandujú do vnímania (alebo syntézy) a psychotici do analýzy. Vnímanie je relatívne: môžem napríklad osloviť niekoho z okolia, nech spraví to alebo to, ale ak to robím pravidelne, už to nie je vnímanie, ale stáva sa to súčasťou „osobnosti“ a treba si nájst nové vnímanie: urobiť niečo sám a zamyslieť sa nad tým. Psychotici by mohli expandovať do analýzy tak, že začnú „rozmýšľať“.
Pravdepodobne vytvárajú logické konštrukcie, ktoré sú ďaleko logickejšie než expanzia u schizofrenikov, ktorá je orientovaná na vnímanie, ale ich dobré logické myslenie ešte nevie pracovať s tými správnymi informáciami. Musia si na novú situáciu skrátka zvyknúť.
Nakoniec, bolo by zvláštne, keby sa nedali liečiť mentálne postihnutia, keď sa dajú liečiť <a href=”http://www.dr-eva-therapy.sk”>vážnejšie choroby.</a>

Ján Troják

Ján Troják

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nehovorím pravdu ani vtedy, keď chcem klamať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu